Dag 27 – Min favoritplats

Min favoritplats är helt klart utan minsta tvekan hemma hos min pappa. Det är så fridfullt där ute på landet. Framförallt på sommaren är det min favoritplats. Där får jag ro i kroppen bara av att vara, ibland även vid tanken på att jag snart ska åka dit.
Bäst är de ju framförallt på sommaren. När jag var lite gillade jag en lite klippa i skogen, där satt jag ibland, inte ofta men ibland och tittade ut över våran gård och gärdena. Så himla mysigt.

Inte den vackraste bilden av huset. Det är lite "väderbitet" minst sagt.

Delar av uthuset till höger i bild har dessutom trillat ned nu.

Min dröm har alltid varit att få ta över detta hus någon gång i framtiden. Nu vet jag inte om jag är lika sugen på det längre, det behövs grejas en hel del men det. Tror tyvärr inte min far har tiden och orken att göra det själv, sen tror jag inte heller han har mycket hjälp av hans syster som är delägare i huset men det är ju som det är.

Men detta är i alla fall min favoritplats. =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Slå till!

Ser ut att ha allt man kan önska, du vet, det finns folk som livnär sig på att renovera, låt dom göra det så njuter du av ditt smultronställe!

2011-01-02 @ 22:09:38
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0