Dag 24 - Det här får mig att gråta

Det som oftast får mig att gråta är att jag först blir lite irriterad på en liten skitsak som kanske älskligen gjort eller sagt. Sedan börjar jag "klanka" ner på mig själv i huvudet typ berättar för mig själv att jag är dum i huvudet som tror saker. Och när jag börjat göra detta så hamnar jag i en ond cirkel och trycker på alla mina ömma tår och tillslut kommer tårarna.

Sen kan tanken på att farfar inte längre finns i livet göra mig ledsen, dock inte lika mycket längre. Men det är det sista mötet med farfar som gör att det brister för mig. Att se honom ligga där i sängen efter ha somnat in för gott och se att det verkligen var farfar och inte bara den där dementa gubbe.. Det är mitt dåliga samvete som gör mig ledsen, att jag inte orkar besöka honom så ofta pga demensen.

Utmattning kan få mig att gråta också. När man jobbat mycket och det varit tufft på jobbet och samtidigt så har man haft 1000 saker för sig så fort man är ledig för man vill vara behjälplig.

Det är det jag kan komma på för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0