Dag 13 – Den här veckan

Oj va intressant att veta vad jag gjort denna veckan...eller inte...

Måndag
Kvällsjobb, lagde lite matlådor på förmiddagen och slappade i soffan innan jobbet sedan tog vid.

Tisdag
Tog med mig söta Sara och åkte och storhandlade efter veckomatsedeln. Som vanligt slank lite extra ned i vagnen, typ julskinka och clementiner. Väl hemma så slänge jag ner lite käk i magen och griljerade julskinkan innan det var dags att sova.
När jag vaknade va huset fullsatt igen. Lagade chili con carne. Sedan var det dags för nattjobb.

Onsdag
Kom hem vid tjugo över sju. Sprang snabbt igenom duschen innan sängen hägrade. Somnade ganska omedelbart och vaknade när klockan var 18. Var upp en snabbis vid 1530 då blåsan gjorde sig påmind.
Blev serverad mat av gubben vid 1830. Sedan åkte jag och hämtade ut älsklingens julklapp på ICA och handlade lite grejs som han skulle ha med till jobbet. Julklappen dumpade jag hemma hos hans syster innan jag åkte hem och gjorde mig iordning för ytterligare ett nattpass.

Torsdag
Kom hem lite snopet vid halv 8 tiden och märkte att jag var utanför huset och hemnycklarna var inne i huset. Messade Sara och fråga om hon var vaken. När jag inte fick svar åkte jag mot skåre för att hälsa på mormor och morfar i väntan på att Sara skulle höra av sig och vi skulle bege oss till stan för julklappsshopping.
Hann dock inte så långt förrän Sara ringde och sa att jag skulle komma hem till henne i stället.
Käka frukost där och sedan åkte jag hem och bytte om medans hon var på ams sedan blev de stan och besök älsklingen och Saras farföräldrar. Mat på subway.
Väl hemma igen blev det inte många knop förutom lite matlagning.

Fredag
Inköp av julklappspapper och inslagande av julklappar hemma hos Sara.
På kvällens bjöds det på middag hemma hos Sara och Magnus. Julgranen pyntades och lite mousserande vin förtärdes.

Lördag
Idag det. Har bakat ny sats av snickers då gamarna i huset inte riktigt kan låta bli de små bitarna i burkarna =P
Hämtade mobilen hos Sara och Magnus då jag glömde den där under gårdagen. Tjöta lite med dem.
Skottat snö har jag gjort. Tvättat snart två maskiner med tvätt.
Snart blir de nog pizza.
Sen vet jag inte vad kvällen bjuder på.

Söndag
Ska åka till mor i Degerfors så jag kan följa med henne till doktorn på måndag, tack R för bytet. 
Ev en tur till Örebro och hämtar grejer till Älsklingens projektbil. Men de spörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0