Jobbhelg förbi och framför mig.

Helgen har spenderats på jobbet. Det har varit för jäkla lungt!
Igår hade jag 3 patienter att ta hand om. Frammåt åtta fick jag rapport om en 4:e men denna kom inte förrän framåt halv 10 och då gick jag hem för att sova och förbereda mig inför dagens förmiddags pass.
Lika lungt på avd imorse. 4 pat. Färdig rondat kl 9. Alla anteckningar var klara kl 0945. Det var bara att vänta på att doktorn skulle tala ut de 3 av 4 som skulle hem. Inte ens då fick man arbete för alla utom en skaffa skjuts på egen hand. Men men det är väl gött att det är lungt ibland oxå. Men man är bara inte van det.

Julhelgen spenderas oxå på sjukan. Går på den 23 och går av den 27. Samma dag som mitt vik går ut oxå. Känns så jäkla töligt så det finns inte. Måste ut å söka jobb, börja stämpla. Jippie. Jag är inte den som gillar att gå hemma och dra fötterna bakom mig. Men men det kanske löser sig framöver. Chefen säger det men man vet aldrig vad som händer....

Ikväll blir det film mys. Imorgon lite julklappsshopping.
Se om jag får med min goding oxå. Han ´har ju inte fixat några klappar ännu så det vore kanske på tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0